Nisan 2020
20212223242526
27282930

Hakkımda

Profosyonel olarak Turizm sektörüne 2009 tarihinde dahil oldum. Üniversite eğitimim için taşındığım

Mersinde bulunan Mersin HiltonSA otelinde üniversiteye başlar başlamaz tecrübe kazanmak adına çalışma-
ya başladım. Servis departmanında başlayan kariyerime İş Geliştirme departmanında bulunan Grup, Organ-
izasyon ve Konferans bölümünde stajer olarak devam ettim. Stajerliğin hemen ardından temsilci olarak

görevimi sürdürdüm. Mersin HiltonSA otelindeki satış temsilciği görevimde 20 kişiden 1000 kişiye kadar
bir çok toplantı, kongre ve düğün organize ettim. Ek olarak Mersin Üniversite Mezunlar Derneğinde aktif
olarak bir çok görev aldım. 3 Kere EMITT fuarı tecrübesini kazanma fırsatını yakaladım. Üniversite eğitimim
devam ederken Work and Travel programından faydalanma şansı buldum ve 6 Aylığına Amerikada yaşadım.

Döndüğümde DoubleTree by Hilton Malatya Otelinde işe başladım Grup, Konferans ve Etkinlik Satış Yetkili-
si olarak. Bir yıl geçirmenin ardından daha büyük bir şehire daha büyük tecrübeler kazanmak adına taşınma

kararı aldım ve Ankara HiltonSA otelinde çalışma fırsatını yakalayabildim. Ankara HiltonSA otelinde Devlet
ve Diplomatik ilişkiler Kıdemli Satış Yetkilisi olarak görev aldım. Burada bakanlıklar, Devlet
kurumları ve büyük elçiliklerden sorumluydum.

Son olarak tecrübelerim ile ilgi alanımı harmanlamak istedim ve Booking.com ile anlaşıp İstanbula taşındım. Şuan booking.com şirketinden İstanbul, Bodrum ve Didim bölge yöneticisi olarak çalışmaktayım.
Liseden beri teknoloji ile yakından ilgilenmeye çalışıyorum ve bu alanda kendimi geliştirmeye çalışıyorum
Bilgisayar programları hakkında birşeyler öğrenmek ve gelişmek adına hala bir takım eğitimler almaktayım.
Bilge Adam kurs merkezinde Dijital Medya Uzmanlığı kursunu almamın yanında, SEO, Google Adwords, HTML,
CSS, WordPress ve C# ile ilgili kurslar almaya devam ediyorum. Bu ilgi alanım ile ilgili bir diploma sahibi

olmak adına Açık Öğretim Üniversitesinde Yönetim Bilişim Sistemlerini okumaya bu yıl başladım. Aynı zaman-
da TOBB Üniversitesi sertifikalı online olarak MBA programı eğitiminide bitirdim ve sertifikamı aldım.

Nantucket Adasında Work and Travel

• Nisan 05, 2020
  • by

Nantucket Adasında Work and Travel yapmayı düşünüyorsanız sizlere tavsiyelerde bulunmak adına bir yazı yazmaya karar verdim. Work and Travel kayıtları başladıktan sonra Facebook’ta oldukça soru alıyorum bu konu hakkında.

Öncelikle Nantucket adasına gidiyorsanız şanslısınız demektir. Çünkü Amerika‘da ki belkide en güvenli yere gidiyorsunuz. Nantucket’ın avantajları ve dezavantajları var fakat bana sorarsanız avantajları dezavantajlarını yok ediyor. Ben size adaya nasıl gittiğimi neler yaptığımı aşağıda anlatayım :).

Gidiş

Öncelikle adaya gitmek için Türkiye’den Boston havaalanına uçtum. Boston’a geç saatlerde inmemize karşın rüyamı gerçekmi olduğuna emin olmak adına yürüyerek etrafta turladık. Arabalar, binalar, marketler hepsine ağzımın suyu akarak baktık gezdik.Taa ki bir markete girip bir kaç birşey alana kadar. Hintli bir kasiyer amca ile ücreti öğrenme konusunda çok sıkıntı yaşadık amcamız Twelve dolars demek yerine sadece “Tıv” demesi sebebiyle kafamız karışmış ulan Amerikada herkes böyle konuşmuyordur inşallah demiştik.Neyse konuyu dağıtmayayım. Ardından Bostonda şanslıydık arkadaşımın arkadaşı vardı Bostondan 2 saatlik uzaklıkta bulunan bir yerde kaldık. Ardından Hyannis’e geçmemiz gerekiyordu oradan feribota binip adaya geçecektik. Gitmeden önce mülakatlarda tanıştığım 3 arkadaşımla birlikteydim.

Neyseki sabah erken saatte uyanıp Hyannis e geçip feribota biletimizi aldık bir yavaş feribot var bir hızlı. Fiyatlar tam aklımda olmasada ikisi arasında yaklaşık 3 katı fiyat farkı vardı. Biz biraz heyecanlı olduğumuz için aldık pahalısından biran önce gidelim adaya dedik.

Feribota bindik. Hepimiz buldumcuk olduk ve üst üste fotoğraf çekmeye başladık çünkü manzaralar muhteşemdi. Her neyse adaya gittik iner inmez büyülendik. Adadaki evler çok sevimli insanlar çok tatlı kaliteli bir adaydı. Gitmeden önce baya araştırmıştım. Adanın yaş ortalamasının yüksek fakat kaliteli insanlardan oluştuğunu bir kaç yerde okumuştum haklı çıkmışlar. Gidince muhtemelen instagram storyinize koyacağınız resim aşağıdaki gibi olacaktır :).

Nantucket Work and Travel

Çalışma

Nantucket Adasında Work and Travel fırsatı yakalayabilirseniz Amerika’ya giden diğer work and travel öğrencilerine göre saatlik 2 ile 5 dolar arasında daha fazla kazanırsınız.Fark büyük gibi dursada adanın diğer bölgelere göre daha pahalı olduğunuda göz önünde bulundurmak lazım. Tabi ki ucuz yerlerde var ben şahsen Stop and Shop’da çalışmama rağmen Cumberland Farms dan alışveriş yapıyordum 1 dolara sosli sandviç ve 1 dolara bir dilim pizza ve daha bir çok hazır yiyecekler oldukça uygun fiyata. Çalışma fırsatı olarak ada küçük olması sebebiyle ikinci bir iş yapmak sizi çok zorlamayabilir ki zaten bir çok insan adaya para kasmaya gidiyor. Enerjiniz var ise gider gitmez ikinci iş arayışlarına başlayın bulmakta çok zorlanmayacaksınız.

İlk işim Stop and Shop markette dondurma reyonunda ikinci işim ise Summer House Beacside bistrodaydı. Sabah 8 de uyanıyordum 9 da Summer House da mesaiye başlıyorum 15:30 da oradan çıkıp stop and shop a geçiyor 16:30 da orada mesaiye başlıyor yoğunluğa göre 22:30 ve ya 23:30 a kadar kalıyordum. Sabah kahvaltısını kahve ve muzla yapıyordum. Öğle yemeğimde bahsettiğim Cumberlandden bir şeyler atıştırıyordum. Akşam yemeğinde ise duruma göre Cumberland veya Stop and Shoptan hazır birşeyler alıyor nadiren Lora Burgera yemek yemeye gidiyordum. Çok güzel paralar kazandığımı söyleyebilirim fakat bilginiz olsun Bulgar arkadaşların bir çoğu bahçivanlık yapıyordu adada baya popüler ama inanılmaz yorucudur saati 20 dolar ile 25 dolar arasında para kazanıyorlar. Gücüne güvenen varsa bahçivanlık işini kovalayabilir.

Sosyal Yaşam

Nantucket’da gezip görülecek çok güzel yerler var özellikle güzel bir fotoğraf makineniz var ise karpostal resimleri çekilmek için sizi bekliyor. Ben iki işte çalışıyordum ama haftalık bir günlük iznimi aynı güne denk getirebildim. Genelde kumsala gidiyorduk Surfside Beach oldukça popüler. Orada tek istediğimiz aslında vücudumuzu dinlendirmek adına güneşlenmek ve biraz denize girmek. Bunlar dışında adada Chicken Box var genelde adanın bütün genç tayfası bir etkinlik varsa orada oluyor. Eğlence için güzel bir yer. İzin günlerinizin akşamını değerlendirebilirsiniz.

Ben genelde tek gezip dolaşmayı seviyordum. Dolayısıyla sabit bir planım vardı önce Stubbys e gidip gerçek bir Amerkan Hamburgeri yiyip ardından The Juice Bar dan homemade dondurma alıp, Rose and Crowna geçip barda bişiler içip yeni birileriyle tanışıyordum.  Girişte bahsettiğim gibi insanlar oldukça kaliteli yaş ortalaması oldukça yüksek fakat kendime onlarca yaşlı arkadaşlar edindim. Adanın genç nüfusunu zaten çalışanlar sağlıyor. Bunlar dışında eğer aileden gelen zenginliğiniz varsa eğlencesine gittiyseniz adaya tabi ki golfde oynayabilirsiniz. Sinamada var ben gitmedim ama giden arkadaşlarım fena olmadığını söylüyor. En sevdiğim şeylerden birisi hediye dükkanlarını gezmekti oldukça ilginç hediyelik eşya satan küçük dükkanlarla karşılaşacaksın biraz pahalı ama haberiniz olsun :).

Nantucket

Konaklama

Nantucket Adasında Work and Travel yapmaya karar verirseniz dikkat etmeniz gereken şey işverenin size konaklamayı sağlayıp sağlamadığı olsun aksi takdirde ev kiraları oldukça yüksek. Stop and Shop sağolsun bizlere bu imkanı sağladı yanlış hatırlamıyorsam haftalık 30 dolara kalıyorduk. Gayet full eşyalı amerikalı arkadaşlarla birlikte kaldım. Odamda bir arkadaşım vardı fakat geç saatlere kadar odaya gelmediğinden yalnız gibiydim zaten yazın ortasında işten ayrıldı oda kendime özel bir oda haline geldi. Ev yaklaşık 10-12 kişiydi 3 katlıydı her iki kişinin ayrı odası vardı. Dediğim gibi işveren bunu sağlıyorsa şanslısınız.

Ulaşım

Ulaşım için ada küçük bisikletle gitmek istediğiniz her yere gidebilirsiniz bazen yorucu olsada çok çok zorlanacağınızı düşünmüyorum. Nantucket da bisikletler oldukça pahalı bu sebeple biz arkadaşlarla toplandık hep beraber Hyannise gidip bisikletlerimizi aldık. Feribotla adaya geldik hemde o arada McDonalds’a falan gidebildik adada kurumsal hiç bir restaurant yok.Ayrıca kıyafet alışverişlerimizide yaptık dönüşte bisikletimizle geldik.

Benim ikinci işim Sconset de olması sebebiyle sadece iş başvurusuna bisikletle gittim. Bir daha hayatta gidemeyeceğimi o gün anladım dolayısıyla otobüs bileti aldım 3 aylık 80 dolar civarında paraydı ve sınırsız binilebiliyor. Hemen sattım bisikletimi 130 dolara aldığım bisikleti adada 250 dolara sattım. O paraya hemen bilet aldım ve istediğim her yere otobüsle gitmeye başladım. Bunun tek dez avantajı bazen arkadaşlarının topluca bir yere bisikletle gitmeye karar verdiğinde senin mal gibi kalman. Onun dışında herşey güzeldi enerjim işe kalıyordu.

Sonuç

Nantucket Adasında Work and Travel yapma fırsatını yakaladım ve Ada’ya aşık bir insan olarak ayrıldım. Hatta şöyle bir dileğim var evlenebilirsem balayına adaya gitmek gibi planlarım var. Adaya gitmeden blogunda okuduğum Nantucket ile ilgili yazıyla tanıştığım arkadaşım Gülistan oldukça yardımcı oldu hatta Nantucket adası ortak noktası ile başlayan arkadaşlığımız neredeyse kardeşlik düzeyine ulaştı :). Hala görüşüp Nantucket hakkında muhabbetler ediyoruz. Arkadaşlar bu adaya gitme fırsatınız varsa gidin. Evet Amerikanın bazı eyaletlerine şehirlerine göre sıkıcı gelebilir ama Ada ile gönül bağınızda oluşabilir. Gidecek olursanız benim içinde bol bol resim çekin olurmu. Görüşmek üzere…